Известие

Collapse
No announcement yet.

Помощ за антифриза

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Помощ за антифриза

    Здравейте колеги...след като прегледах доста теми за антифриза не намерих отговор на моя въпрос, така че пускам нова тема. Ходих да ми замерят антифриза....-20С, момчето каза че мога да си долея още малко концетрат. Обаче моя антифриз е зелен (органичен) и не трябва да се смесва с другите видове (син и червен). Немога да намеря зелен антифриз никъде, казаха ми че вентуално в мерцедес може да има, но си представям каква цена ще чуя от там. Кажете ако някой се е сблъсквал с подобен проблем....може ли изобщо да се долее някакъв друг вид антифриз?
    Alfa Romeo 146 1,4 T-Spark - бившата
    Alfa Romeo 147 1,9 JTD

  • #2
    от други форуми

    G11-син,G12- червен.
    Всички органични и неорганични антифризи на основа етилен гликоли или производни - моно ди.... са смесими по между си. G 11 е неорганичен антифриз и има вредни инхибитори за корозия относно алуминиевите двигатели и части на охладителната система. Не се препоръчва за автомобили с алум. детаили навлизащи през 1996,97 година.
    G12 и G12+ са органични съвременни антифризи със удължен експлоатационен пробег или известни като лонг лайф продукти. Приложими са ЗА ВСИЧКИ автомобили с течностно охлаждане. Разликата е че този с + има пробег не до 5 години а до 10 в определени модификациии автомобили- например новото МОндео.
    G11 е препоръчително да се сменя на 3 години или 30 хил. км.
    Карането с вода през лятото е толкова опасно колкото само с концентрат през зимата. Във втория случай инхибиторите за корозия разказват играта на охладителната система когато са в концентрирано състояние. Производителя дава пропорция за експлоатация, отбелязва се в сервизната книжка и или на опаковката на продукта.......В общи линиии това е основното.
    Не са 3 а 4 вида по спецификация:
    СИН G11 - за двигатели от 1989 до 1996
    ЧЕРВЕН G12 - за двигатели от 1996 до 2001
    ЛИЛАВ G12plus - за двигатели след 2001
    и ЖЪЛТ - най-стария и обикновен познат от татово време
    като всичко това са препоръчителни спецификации на производителите и незначи че на по стар двигател неможе да се сложи по висок клас антифрийз
    http://www.bmwpower-bg.net/forums/vi...44d8b0926dd3f7

    http://www.newchemistry.ru/letter.php?n_id=342

    http://www.cool-stream.ru/coolstream/10differs

    щом не знаеш какъв точно ти е антифриза, смени го целия, аз сипах бизол http://www.bizol.de/mainframe.php?lang=3 , а и при теб трябва да е червения тип май.
    точка

    Comment


    • #3
      Не е хубаво да ги смесваш. Може да се пресече и да се образуват едни парцали и после ядове ще береш.Смвняй целия както ти е казал kolev. А иначе тоя хубаво ти е казал, че може да долееш малко, но между може и трябва има разлика. Не е сложно сам да си провериш нивото и да прецениш.
      The greatest of all scientific hobbies!

      Comment


      • #4
        kolev - аз знам какъв ми е антифриза "зелен" (така го пише и по книжка) просто немога да намеря такъв по магазините или бензиностанциите

        detelazurno - аз нивото си го знам колко е. Момчето което ми замерва антифриза имаше в предвид, че мога да го вдигна до -30С

        и все пак някой да знае къде се продава този зеления антифриз.....
        Alfa Romeo 146 1,4 T-Spark - бившата
        Alfa Romeo 147 1,9 JTD

        Comment


        • #5
          тия неща ти ги писах за да разбереш че цветовете са относителни и зависят само от оцветителя добавен в антифриза. твоя е тип Г11, ако имаш съмнения че е по-стар от 2 години направо го сменяй щото той освен да замръзва при -20 има и други свойства- да смазва и да предпазва от корозия.... като го смениш ще знаеш точно какъв си налял и кога и ще си доливаш от него. смяната ти е около 20 лева - 4 литра концентрат и 3-4 литра дестилирана вода. ако решиш да смесваш пробвай в някакъв съд да смесиш от двата за да видиш дали ще се получи.
          пп. на приста антифриза май е със зелен цвят мноу убаф
          точка

          Comment


          • #6
            Той хубаво ще си смеси в някакъв съд да пробва, но сакатлъка може да не стане веднага и ако той се успокои, че нищо лошо не се случва да не го сполети после като го налее в колата.
            The greatest of all scientific hobbies!

            Comment


            • #7
              Май най-добре да го сменя....че да няма инфекции по-късно.....благодаря ви за съветите
              Alfa Romeo 146 1,4 T-Spark - бившата
              Alfa Romeo 147 1,9 JTD

              Comment


              • #8
                Днеска си купих уредче за мерене на концентрата на антифриза, да видим ко е имало в Стилото до ся. Антифриза е от жълтия, мерих го студен и общо взето скалата на уреда не го хвана... скалата е до -43... и вече опира в края на уреда. Тва ме навежда на мисълта че може и да е само концентрат, спомена някой че е не е добре да е така, та я споделете малко повече по въпроса с прекалено концентрирана течност? Да съ притисняам ли.. да ни съ ли..
                147 2.0 Selespeed 51%Sofia Driving
                Stilo 1.6 - ex 75%Sofia Driving
                156 2.4 JTD - ex

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от Gh0stRider Покажи съобщение
                  Днеска си купих уредче за мерене на концентрата на антифриза, да видим ко е имало в Стилото до ся. Антифриза е от жълтия, мерих го студен и общо взето скалата на уреда не го хвана... скалата е до -43... и вече опира в края на уреда. Тва ме навежда на мисълта че може и да е само концентрат, спомена някой че е не е добре да е така, та я споделете малко повече по въпроса с прекалено концентрирана течност? Да съ притисняам ли.. да ни съ ли..
                  Ни съ притиснявай Нямя нищо ако е само концентрат. Единственото, което може да се ползва като довод срещу това е, че евнтуално може да е малко по-агресивен към уплътненията, което не е малко, но и също толкова невярно. Така че спокойно. А ако нещо те притеснява долей малко вода.
                  The greatest of all scientific hobbies!

                  Comment


                  • #10
                    Налива се това, което е предписано от конструктора. Карате AR - слагайте каквото препоръчват от AR: http://www.flitalia.it/en/fl/content/view/158/257/
                    Last edited by Pepo; d.m.y г., 23:20. Основание: Добавяне на линк
                    156 AR67601 BN 1.6TS 16V CF2 BASE
                    Bosch Motronic M2.10.4 MPFi

                    Comment


                    • #11
                      На тоя линк ги няма нашите коли А за концетрата четох някъде че не влияел добре на алуминиевите части.
                      Alfa Romeo 146 1,4 T-Spark - бившата
                      Alfa Romeo 147 1,9 JTD

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от Anarki Покажи съобщение
                        На тоя линк ги няма нашите коли А за концетрата четох някъде че не влияел добре на алуминиевите части.
                        Е същия антифриз е и за вашите коли - червен Paraflu. Разрежда се 50/50 с дестилирана вода с си перкаш. Концентрат е лошо - има корозионни своиства и точката на кипене е по-ниска. Не охлажда добре, когато се наложи.
                        156 AR67601 BN 1.6TS 16V CF2 BASE
                        Bosch Motronic M2.10.4 MPFi

                        Comment


                        • #13
                          Парафлу навсякъде ли продават?

                          Може да подхвърлиш някоя идея на аматьора... ))

                          Comment


                          • #14
                            Paraflu продават в Александър Ауто, Ауто Италия, Вантотрейд, Динекспрес, а предполагам и навсякъде където се продава масло Selenia
                            Last edited by Pepo; d.m.y г., 16:50.
                            156 AR67601 BN 1.6TS 16V CF2 BASE
                            Bosch Motronic M2.10.4 MPFi

                            Comment


                            • #15
                              Колеги може и да звучи тъпо но: как да си сменя антифриза.. т.е. знам че трбва да източа сегашния, но я ме светнете коя е трабичката, бяха ми казали че са ми необходими специални клещи....??Моля за повече инфо!


                              Alfa Romeo 146 1.6 16V TS -97г

                              Comment

                              Working...
                              X